• Jiji

Umami, she wrote

Yes, I know, I did it again. Sake & cheese. Find a better treat, I’ll wait

Do you know why they go so well together? It’s because both have plenty of umami.

Have you heard of umami before? It’ s the 5th sense and it can be described as brothy or savory.


It’s hard to describe a taste but try to think of what your palate feels when you taste a bowl of miso soup, mushrooms or cheese. Now try to imagine sake with cheese. That’s exactly it!

Italian food is full umami and I love how I can enjoy it with sake. Next time you treat yourself with Italian food and you make pasta with tomato sauce, try it with a junmai type of sake and let me know how you like it! Plus, it’s the perfect boost to start a new week. Enjoy your Sunday and have a nice sake!


Si lo so l’ho fatto di nuovo, ma sake e formaggio sono una coccola a cui non so rinunciare. Vi sfido a trovare una combinazione migliore di questa


Ma sapete perchè stanno così bene insieme? È perché entrambi sono un tripudio di umami. Avete mai sentito parlare di umami? È un dei 5 gusti fondamentali e si può descrivere come “saporito”.

È quel gusto che provate quando gustate la zuppa di miso, i funghi o un pezzo di parmigiano. O del sake. Immaginate di gustarli insieme e capirete di cosa parlo.


La cucina italiana è ricca di umami grazie all’uso ricorrente dei pomodori, dei funghi e del formaggio e adoro come tutto ciò si combina perfettamente con un buon bicchiere di sake. La prossima volta che vi fate un buon piatto di pasta al sugo, gustatevi un buon bicchiere di junmai e poi venite a dirmi cosa ne pensate. Vi aspetto!

Buon inizio di settimana e buon sake a tutti!

#umami #foodtherapy #foodie #instafood #instagood #inspiration #cheese #hotsake #warmsake #kanzake #atsukan #燗酒 #熱燗 #うまい #日本酒で乾杯 #日本酒女子 #junmai #tokkuri #homecooking #italy #sakelife



2 views0 comments

Recent Posts

See All
 
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Privacy policy

Return and Refund

Disclaimer

Shipping policy