• Jiji

Sake & Oysters

Sounds like music to my ears. I mean, I just had this but just looking at this picture makes me hungry again. This sake is an aged Furosen, a yamahai tokubetsu junmai genshu from Shiga prefecture. That’s a mouthful. Deep and rich with a hint of sweetness and the classic acidity of a yamahai. Needless to say, it was a delight with sautéed oysters. The perfect way to start a new week. How are you enjoying your Sunday? I wish you an awesome start of the week and have a nice sake!


Sake e ostriche? Dove devo firmare? Ho appena avuto il piacere di gustare queste delizie ma anche solo rivedere la foto mi fa tornare la fame. La bottiglia è Furosen, un yamahai tokubetsu junmai genshu invecchiato che viene dalla provincia di Shiga. Vi sfido a dirlo tutto d’un fiato. XD Robusto e con un sapore deciso, Furosen ha una punta di dolcezza che si sposa a meraviglia con le ostriche saltate e la classica acidità di un yamahai che pulisce il palato e prepara al prossimo boccone. Cosa chiedere di più per prepararsi ad una nuova settimana? E voi, come vi state godendo la domenica? Vi auguro un meraviglioso inizio settimana e buona sake a tutti!


#yamahai #sakelover #sake #pairing #foodpairing #oysters #うまい #日本酒で乾杯 #日本酒女子 #junmai #saké #sakefan #foodworld #ricewine #foodblog #利酒師 #sommelierlife #日本酒 #sakeblogger #sakelife #foodphotography #foodporn #foodtherapy



4 views0 comments

Recent Posts

See All