• Jiji

Do you believe in coincidence?


Some people have faith, some people believe in destiny, others think it’s all random. To each his own. All I know is that I lived in Japan for 5 years and drank copious amounts of sake (don’t mean to brag but you know) and I rarely had Tenon in Tokyo, almost as if it’s hard to find.

Then after working at the brewery for a bit, I came back to Tokyo and on my birthday, in a restaurant I didn’t choose, I opened the sake menu and I saw it there. Right at the beginning of the page: Tenon. I don’t know what you believe but I believe it’s beautiful.

I featured this restaurant in my stories before. It’s called Waraku and it’s a kaiseki restaurant in Kagurazaka. They serve sashimi in a very interesting way. Instead of soy sauce, they serve you soy sauce powder (like you see in the picture) with some finely cut veggies on the side. You can add the veggie of your choice on the slice of fish, roll it and then add some soy powder. I simply love it! Have a great sake y’all!


Alcuni hanno la fede, altri credono nel destino, e alcuni pensano che sia tutto dovuto al caso. Ed è giusto che ognuno la pensi a modo suo. Io so soltanto che sono in Giappone da 5 anni e non sono mai stata timida nel bere sake (non per vantarmi) ma avrò trovato Tenon si e no un paio di volte in giro per Tokyo.

E poi dopo aver lavorato nella loro cantina sono tornata a Tokyo e nel giorno del mio compleanno ho aperto il menu dei sake nel ristorante che non avevo scelto io ed era lì, all’inizio della pagina, che mi guardava. Tenon. Non so a cosa crediate voi ma io credo che sia bellissimo.

Ho già parlato di questo ristorante tempo fa nelle mie storie. Si chiama Waraku e si trova nella zona di Kagurazaka. È un ristorante kaiseki, tradizionale giapponese, che presenta delle variazioni ai grandi classici della cucina, come per esempio il sashimi. Invece di essere accompagnato alla tipica salsa di soia, il pesce è servito con una polvere di salsa di soia e delle verdurine tagliate molto fini. Le verdure si aggiungono a piacere sul pesce, lo si arrotola e poi si aggiunge la polvere di soia come fosse sale. Delizioso! Buon sake a tutti!


#coincidence #sakeblogger #explore #酒蔵 #tenon #foodtherapy #sakeblog #利酒師#sommelierlife #日本酒で乾杯 #日本酒女子 #junmai #saké #sakefan #pinklabel


3 views0 comments

Recent Posts

See All
 
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Privacy policy

Return and Refund

Disclaimer

Shipping policy